Monday, June 22, 2009

小茄七株

生活的瑣碎,在 Phil 回家後直線上升。家,再不死靜,我少了伏在電腦前讀博看報的時間,多了做飯囉嗦的任務,有點不慣。當妻子的可不可以不囉嗦?我恨囉嗦的自己,但有時候真的看不過眼,不囉不嗦,放任由他隨心所欲吃甜躲懶少做運動,又怕浪費今年的和暖夏日陽光,明年再開始努力會更遲更苦。

仲夏日的黑森林烏雲蓋天,冷得有如老家的嚴冬, Phil 一醒來便問我 are you okay?難道我的聲線與眼神出賣了自己?我說我也不知道,心裡想著這個那個,就是一大堆理不清的胡思與亂想。

七株小茄,一直養在小水碟裡,它們的成長速度比先前土種的小茄快得多,儘管沒那麼綠沒那麼壯。Phil 回家後終於買到了土,新盆子是先前以 1.5 歐在跳蚤市場買到的,昨天晚上進行下土禮,我答應會默默的耕耘,望你們快高長大。

5 comments:

  1. Good luck with the tomatoes! My basil has grown like a foot taller since we last met.
    Don't worry too much about the future la... Come what may. I'm trying to do the same otherwise I'm simply killing the very few brain cells left. Why makes life miserable?

    C

    ReplyDelete
  2. 哈哈哈, 我還未做人妻子已經囉嗦了
    每天他回來我就開始說

    嘩那個鑊買貴左4蚊呀以後唔好聽你阿媽話點我買貴野又唔係佢俾錢你阿叔擺明玩野姐整爛左個花灑又幫我們買個新的又要我們俾錢家陣好有錢呀佢地班人都唔係路架打佢工都幾荀仲請唔請人呀照我睇佢檔野過唔到今年囉個死人吸塵機壞左呀無吸塵機你叫我點清潔抹唔到野掃唔到地我點做人呀咦咦哦哦咦咦哦哦咦咦哦哦

    最衰還是加一些香港英文
    not fair ar ma!
    so what jek?
    am i wrong sin?

    有時聽到他靜了很久, 我才問
    我係唔係好煩呀?

    哈哈哈哈哈

    算啦, 無得救架喇
    通病黎架

    meg

    ReplyDelete
  3. 我相信在異國默默的耕耘,烏雲一定有天消散, 陽光紮根在心上.

    我的蕃茄, 只有花未結果, 可能營養不良..hehe

    ReplyDelete
  4. of course you feel stifled within, because your desires are not met. going all the way to Germany to be reunited, and circumstances make temporary separation unavoidable. winter chill makes you afraid of the long lonely winter, right? holly, perhaps really need to speak out your thoughts honestly, even though they may not be able to be met, but having a respect to your voice and speak it out in front of the person you love dearly is important.

    ReplyDelete
  5. C, ONE FOOT in two months???? Maybe I should grow something else then...

    Meg, 有時真的鵝得連自己也覺煩,不是嗎?

    Grace, 陽光紮根在心上, 我喜歡這句。

    Dora, thx :) We talked, after I went for a 3-hour hike on my own to clear my mind up a bit. Black Forest is really "black", esp on rainy days.

    ReplyDelete