Friday, April 08, 2011

寫意

可能吃不到的葡萄真的是酸的,有時在 facebook 看到已沒聯絡的舊朋友鋪出假期玩樂照,盡是什麼酒店泳池富貴大餐,其實總讓我有點反感 (因為覺得太奢侈太浪費),或更是納悶。

今天在公園看路人甲乙丙看了良久,看到人們生活的悠閒,一家一起散個慢四拍的步,或像這個女子一樣,隨意的走到一個開滿花花的草地上,連毯子都沒有,便躺了下去,開始讀著自己的書。我看了她好一會,她沒有像我,忙著驅趕身邊的小昆蟲,之後慌忙逃離草地。

我更羨慕這種寫意。

[註︰我仍未有膽不用毯子便躺在草地上。城市人如我,就是可悲。]

7 comments:

  1. love this photo lots. :)
    love the carefreeless you mentioned. meanwhile, there's certain charm in sinking in a 5-star hotel. recalling good times sleeping in airport (coz too cheap) and in resorts. :)

    ReplyDelete
  2. When I visit u next time, I also want to visit this beautiful park, let's sit on the grass together!! We can bring a mat.

    ReplyDelete
  3. Dora, I know, but sometimes I still prefer hostels to 5-Star hotels, the atmosphere's so much warmer, it makes you feel young at heart.

    Madam R, the Stadtwerk is still preparing some flowerbeds in the park (most are done already), so by the time you're here, it should be all nice and ready for you to enjoy, haha!

    ReplyDelete
  4. 我突然想起, 不share不行
    今年情人節, facebook有個朋友, 和情人去食飯, 即時upload了一張相, 是餐牌上的價錢

    嘩, 好爆呀我覺得.

    meg

    ReplyDelete
  5. 要是 P 帶我去吃這樣的一餐,我看到餐牌後一定說走啦,找錢捐給無國界醫生更有意義。

    不過我想問,好爆是什麼意思?(我真「背」...哈哈)

    ReplyDelete
  6. 好爆is like '嘩,洗唔洗呀...‘
    valentine's day in hk is used to show off. a friend(not very close) received a coffee mug from bf on valentine's day, it cost under $100, she was angry and complain to every one. 換著我,有個杯收下都偷笑。

    ReplyDelete
  7. 原來好爆係咁解,真的唔講唔知.... ~_~

    I feel sorry for that bf lor!

    ReplyDelete