Wednesday, February 16, 2011

是時候收了

他走進浴室裡,對著口黑臉黑正在掃臉盆的我說,其實我真的不想吵,我說我也不想,但你為什麼總是 blahblahblahblahblah‥‥見我氣仍未下,他又走開了,說要去老母家鑽他的木頭,要不要給你帶個 pizza 回家作晚餐?我氣著一句,我啥都不用吃。他,可憐巴巴的,說了聲 see you later ,便把大門關上,平常的我愛你什麼連半句也沒有。

女人,除了該學著放手由她的男人想幹什麼便幹什麼外,或許也該學著在男人要講和時收收她的破嘴,反正事情說一百次也沒外人說一次湊效,說來幹嘛呢?但當男人說他認為自己有抑鬱,要隨便去找一個醫生取抗抑鬱藥,女人你明明知道不是那回事仍會一聲不吭讓他去嗎?或許我就該由他去,醫生給他吃就由他吃,吃了不好就由他一個人去受好了。

本來以為二月早已收爐,歡天喜地休了幾天後又飛來片子,他說別接了別接了,但我卻早已接了,所以,我這破嘴,是時候收了。

4 comments:

  1. I often ask myself the question: is it more loving to stand aside and support people to choose what's right for them, even what's right can somehow harm them.
    The older I get, the more often I choose to let people be what they want, even their decisions and actions can cost me.
    Sounds silly. Who doesn't want the best for those s/he loves. But afterall, one has the right to choose and make choices. The older I get, the more I respect those choices.
    Of course, we aren't martyrs to let others cost us and hurt us, but the call of love sometimes really does require use to respect others. It's simply because I have done many silly decisions in my life and I would have wanted people to respect me, instead of not trusting me: that I am okay enough to make mistakes and live life.
    Meanwhile, don't be too harsh on yourself. You can only be what you are. It's your nature perhaps, and respect yourself is equally, if not more, important.
    Geez, human relationships are hard. Take heart. I have to learn. We all do.

    ReplyDelete
  2. 兩個人吵架的事常有, 不要帶著怒氣入睡就可。
    從前我也常要求別人做我想他們做的。我也是, 長大了慢慢學會尊重別人的選擇。放鬆一點吧。

    Meg

    ReplyDelete
  3. 他叫你不要接片你也是接了,他也不是一樣說破了嘴嗎?
    條條大路通羅馬,隨和點吧
    蘭西

    ReplyDelete
  4. 對,以後他要怎麼處理自己的病,就由他好了,病的始終是他...我只是在想,精神科藥物不能亂吃嘛...還好這次是醫生不給,他也無話可說了。

    蘭西,對啊,所以我又多接了兩片...﹗﹗做瓜自己一了百了﹗

    ReplyDelete