Monday, August 16, 2010

20 days in Andalucía

星期天便出發了,資料算是看過了,路線也略略的計劃好了,雖然旅舍還未預訂,但最大的問題之一︰背包,總算解決了。兩年前匆匆移民德意志,把香港家裡的大部份東西都送人,包括我尚好的背包,現在想來,真的不明白當時自己想些什麼‥‥上星期到運動用品店找背包,嘩,最最最便宜也要三十六歐,還一點也不及我以前那個,頂你。

心裡後悔了好久,但回想起當天那位素不相識的小師妹帶著呆呆的弟弟到我家來拿鏡子和另一件小東西,最後開開心心滿載的連我的背包和一大堆身外物也一拼背走,我想只要東西繼續有用,就不用可惜了。只是新的背包實在貴,在 ebay 看了又看,也不便宜,最後只好悄悄的懷著半點希望,在星期六的跳蚤巿場碰碰運氣。背包這東西,我其實從未在跳巿見過,所以星期六的運氣真的不俗,竟給我找到了﹗樣子還算可以,就是老了點髒了點 (真的不過一丁點,沒所謂,可讓我扮有經驗的旅行家﹗),賣主開價八歐,最後七歐成交,還有以四歐換來超合我心意的草帽,運氣真的好。

出發前兩星期新稿子接二連三的飛來,不再是那叫我吐的節目,而是讓我看得發笑的老片子,我知五天內趕三千條是近乎自殺,但我見錢開眼,死就死吧,一星期後到了西班牙想著自己口袋裡多了點旅費,又是一條好漢。

P.S. 出發前記得要學少婦 meg 那樣,把家居大清洗一次,三星期旅途過後便能回到三星級的家。

P.P.S. 星期三早晨,第二篇「自殺稿」,在之前一夜打打打打至三時後,昨天又連續十六小時不停敲打鍵盤,晚飯草草的嚼了半個 pizza,任大孩子一人吃獨腳餐;我送大孩子上床睡,每次他夜半醒來問我︰完了沒?我都一聲不哼,沒時間答也沒時間看他,有點可憐。在他起床前剛好成稿,比平常死線晚了三小時,幸好有編輯的寬容。我想我還算敬業樂業吧?同一片子看了十六小時,仍津津有味的翻著,眼皮都要掉下來了仍想把罵人的打油詩翻出味道來 (儘管我的文學底子近乎零)。有時辛苦起來我會很懷念昔日快樂的辦公室生活,但這微不足道的半斤四兩,其實我又愛又恨。接下來還有兩篇,我想我該學著省減工序,快刀斬亂句。

11 comments:

  1. re: accomodation in Andalucia:
    one night living in paradores will leave a long sweet mark on both of your hearts:) it's worth it, one night la!

    e.
    http://www.paradores.es/en/portal.do

    ReplyDelete
  2. 我見有時德國超市間中有背包買又唔貴.
    好好享受假期, 旅途愉快呀.

    ReplyDelete
  3. What's so special about the paradores? It's way beyond my budget...

    Grace, 我好像從未見過這邊超市有旅行背包賣啊...

    ReplyDelete
  4. why dun you borrow from us last time?! but anyway, this is just the start, u are going to travel a lot more from now on, right? so better to have your own backpack, own memory.

    pls make many nice pictures for us!

    ReplyDelete
  5. I wasn't thinking so much ahead at that time... X( But never mind la, at least I found one, dirt cheap and with character ;D

    I don't think we'll be travelling a lot in the near future... if we do, probably only within Germany, camping with our "bus".

    ReplyDelete
  6. paradores are mostly old castles/historic buildings that had been turned into accomodations. not necessarily luxurious, but you would be able to experience/examine the genuine spainish architecture. my close encounters with hand painted tiles come from those wonderful paradores i stayed along the route from madrid down to Andalucia.
    /e.

    ReplyDelete
  7. That sounds more interesting than what I thought (luxury hotel)... I just checked the special promotions...mmm... one night there (with Youth price, 120EUR / room! *_* ) is already enough to pay for all our museum visits there...simply too expensive for us...but thx for suggesting la.

    I'm quite looking forward to seeing Cadiz (and the sea!) and hiking there!! :D

    ReplyDelete
  8. i had tried the sea there at Cadiz. that was august too, pretty hot. the sea was spetacular, salty too. still remember the breeze and the waves. enjoy!
    e.

    ReplyDelete
  9. Heard that there's a serious jellyfish problem in Spain... can't swim, but at least I can look at the sea all I want!

    ReplyDelete
  10. 今次學我就沒錯了!
    平時不好呀!

    meg

    ReplyDelete
  11. 我剛剛識了個女仔,香港人嫁去SPAIN
    就在MALAGA,你去旅行的那邊呀!

    meg

    ReplyDelete