Friday, November 27, 2009

我親愛的電腦

離先前的一篇不過幾天,感覺卻像已過了一星期。星期三那夜,抬頭看月曆,發現原來還沒到星期五,人,突然覺得暈,時空錯亂的暈。

一週三稿,都在危機中完成,胸口悶悶的,因為吃不消。自那天晚上電腦突然跳線,什麼都沒了,包括 Phil 替 Belly Bell 擦屁股的牆紙。電腦白痴如我,只會重新啓動,老天卻奇蹟地讓它回魂,一切如常,除了成稿的軟件‥‥沒了,整個沒了‥‥急得我發了一通求救訊號,香江米班主星期六(竟)回覆,說事急馬行田也沒法﹗技術支援老兄後來淡定說沒事的,給你一個新的,重安吧﹗以為一天光晒,沒想重安的軟件須等亞美利堅技術支援老兄給暗號才能啓動 (頂...),於是大堆龍鳳搞完過後,仍只有等﹗

我親愛的電腦,跟了我六年吧?上山下海,一直相安無事,直到這年多,日日夜夜只要它工作便罵人,罵得我非戴隔音耳罩不可,罵得 Phil 非關房門睡覺不可。近日,罵我還不夠 :"( ,體內還長出一隻機械蒼蠅,每隔幾秒便在我指尖與靈魂間嗡嗡嗡我幾下,嗡得我心煩氣燥,看來真的病入膏肓,是時候替它找個後了。。。

已幾夜難眠,希望週末能睡個夠。

9 comments:

  1. I just read that 1/3 of the new laptops die after just one year. Things are not made to last these days. Our good old laptops are already very faithful.
    This summer I finally bought an external hard drive, cos I'm afraid the day will come soon when my 4 year old laptop needs to call it a day.

    ReplyDelete
  2. 六年很好啦, 都係時候
    我更無陰公啦, 三年jar
    家陣整個monitor都係死線, 好像bar code一樣

    我想是不是我每天由早開到晚呢?
    不過工作時電腦都是由早到晚用架啦...

    我在香港時已經買了個external hard disk
    重要的相片之類都備份了

    要換機...又要錢!!

    頂!!

    meg

    ReplyDelete
  3. 嘩!別嚇我...你們!我希望下一台能跟我過世的!

    不過我剛剛記起,我這台親愛的,幾年前也突然死亡過,換了一次全新的硬盤...所以才有五六年壽命 ~_~

    ReplyDelete
  4. Holly, 現在的商人根本不會造可以用過世的東西.科學家做到架, 現在的技術可以造到用百年的洗衣機架, 又可以做到唔用石油用天氣能源, 大商家政治社會...唉~~~~~~

    好彩你就快回港, 可以在香港買呀, 歐元升值在香港買就更加平. 我都係上年在香港買了部手提電腦回丹麥, Asus幾好的.

    ReplyDelete
  5. 我們到時用的,都是未經兌換的港紙.... >_< 只能寄望整個香港都在大減價....

    ReplyDelete
  6. holly:

    i use google doc for my writings and translation works. has stopped to store works in local harddrive. as long as there is internet, i can access those "obviously not so important" things.

    for my own blogs i subsribe them useing google reader. it keeps tracks even of deleted posts, pretty hauntingly. but it works like a bank account for me, so fair enough.

    the only precious digital assets are our family photos and movies. we used external HD firsts, a few months back my husband set up a server at home, purely for the storage purpose.

    ps: try mac la! it lasts longer though more expensive.

    eva.

    ReplyDelete
  7. 家中有個博士真好!!! Mac 機...我覺得會令我更頭痛...網上儲存安全嗎? 怕不怕被人偷/睇?

    ReplyDelete
  8. google is so far still going strong, sitting tight, but i do hv this little worry in the back of my head.
    like HK bank ah my friend.

    will try to dig out some extra backup plan too. but i believe that saving on any "net bank" is the trend/optimal way for Web2.0. external harddisk do expire too....one day. dun u remember those small floppy disks once upon a time?

    besides, the internet is an open universe(or university??). it's not that i dun care its safety, but i canNOT care...

    mac, believe me, is way simpler and closer to the human mind:) i m a die hard mac fan but was forced to convert to PC...i will fight back to make my old ibook work again!!! i hate PCCCCCCCCC!!!!

    eva.

    ReplyDelete
  9. Eva, I still remember the big fat zip disks in the early 90's(?)... Sometimes I think technology is changing way too fast for me! @_@

    PC is a lot more common, you just can't fight it...heehee...I'll die if I have to use a Mac...!

    ReplyDelete