Saturday, December 02, 2006

青菜白飯煎豆腐

想哭的一天‥‥

下次還是待在家中好了,面對自己,只需要處理自己的事情,不用聽著自己給人罵也不知道罵什麼,不用聽 Phil 老跟婆婆吵架,不用作和事老,更不用處理無知而幼稚的人的情緒,也不用晚上回家耳鳴加重,多好﹗

好好好想家,離開香港那麼多次,從未想過家,自己過日子,就是有時多孤單,總比跟別人一起過自在‥‥

前晚作了個夢,夢見各種山珍海味,夢裡我的中學老師說,不用羨慕可以吃那些東西的人,我跟她說,我不羨慕,我只想吃簡單的家常菜,但在這裡連白菜肉片湯都做不了,因為完全找不到白菜﹗之後起來再睡不了,打開李曾鵬展的今晚食乜餸秋冬篇,越看越想家‥‥

生於無飯家庭的我,熱辣辣的青菜白飯煎豆腐,永遠是我的家鄉。

今晚食乜餸好呢?

清蒸紅衫魚

蒜蓉白菜仔

梅菜蒸豬肉

椰子煲雞湯

好不好?

12 comments:

  1. Aiya! If you're holding onto that 李曾鵬展的今晚食乜餸秋冬篇, of course you will miss home la! I can think of a number of chinese dishes you can make without those specific ingredients. Have you ever thought of making western dishes instead? I am actually craving for food that can't easily be found in HK. :P

    C

    ReplyDelete
  2. 一個人在外頭,總有時候想起家,何況妳是在離家十萬九千里的德國。要人寄來「孖潤腸」嗎?飯菜可一解鄉愁,我講真架喎!

    先送首歌給妳,唔好喊啦! (老老土土補句,留意歌詞)

    http://file1.bbs.zcom.com/2/5/9/1/2/7/0/2/1142846241.wma

    ReplyDelete
  3. 你呢個鬼妹仔性格的人,又會咁喜歡中國菜。^^

    一係我搵d菜乾、南北杏、無花果、果皮寄俾你煲湯,好嗎?

    ReplyDelete
  4. C, 我不是不想學這兒的菜色,只是,我真不太好沙律與肉食,而這兒的雪藏魚又貴又不好吃,菜的選擇也不多‥‥吃來吃去那幾種鬼佬菜,好悶﹗香腸芝士魚子醬及各種肝醬都很便宜,但我怕胖也怕吃得太鹹不好,所以不敢也不想吃太多‥‥加上沒時間學造蛋糕,所以讀李曾鵬展本以為可以止渴,沒想越讀越渴﹗

    包 & 精, 謝謝啦,但這兒電費痴 Q 線咁貴,老火湯是發夢時才會煲的,蒸肉餅什麼的不是沒試過,只是這兒無火煮食,東西要好久才熟,所以,也是發夢才會弄的﹗

    哭了一晚,現在感覺好多了‥‥

    骨子裡,我其實很傳統~~ o'_'o

    ReplyDelete
  5. Dearest, please don't cry...

    A little caviar and pate won't hurt! You are soooo skinny. Please don't worry about getting fat!

    Can make tasty sandwiches with sardines, herbs (basil or coriander) and tomato. If you want I can get a few recipes for you that are easy to make and with minimum cooking. Do you have microwave oven?

    Try to appreciate what you now have (enjoying food with P every day, how nice and fortunate!), rather than missing what you don't have. You'll be a lot happier!

    ReplyDelete
  6. 過幾日就無事gala....

    都12月了,你想想快要回港見不了p,或者你會珍惜在德的日子呢?

    如果你要學整蛋糕,easy la, 你回港後我傾囊相授^^

    唔好唔開心啦.

    b

    ReplyDelete
  7. 其實哭並不是因為想念香港的美食,而是受了點委屈,本想討婆婆歡心,陪老人家們去 shopping,沒想最後她竟為了點雞毛蒜皮的小事當面罵我,Phil 維護我,結果跟她對罵了好半個小時,之後大家不歡而散‥‥

    以後的日子真的不知怎過‥‥

    不過我沒事,吃過一大包薯片,出了幾粒暗瘡,有了新的煩惱,舊的都給擱在一邊了。

    C,謝謝你的三明治建議,但 Phil 跟我都較喜歡 hot food,今天我做了雜菜豬肝湯飯,算是個新嚐試,很好吃 ^_^ 我見市場已有波菜賣了,下次可以試滾豬肝波菜湯﹗ :)

    ReplyDelete
  8. hey holly! go buy a rice cooker, cook rice, steam egg+water, steam chicken pieces+the wild mushrooms u find in the forest, simple! save energy! yummy! homey homey!!! i cook this a lot for my girls, they eat a lot lei;D

    ReplyDelete
  9. Lousy 媽,我也很想用電飯煲煮飯蒸餸啊﹗煮膠袋飯煮得我很氣餒﹗但我們這兒只有兩三款雜到唔雜的雜嘜電飯煲賣,真的不敢買‥‥等我返香港啦,一定將半個香港搬過來﹗

    森林裡的草菇,Phil 不讓我碰,他說我們唔知頭唔知路,很容易採得毒菇。

    Josephine,對,真空煲也在我 shopping list 之內 ^_^ ,到時日日煲椰子煲雞也不成問題﹗真的很期待這樣的日子 *.*

    ReplyDelete
  10. Dont worry! P got garden gar ma! Then we go buy seeds and grow lah! Everyday talk to them and sing them songs~ Chinese vegetable just appear in a month!

    ReplyDelete
  11. I think it's a bit too cold now... and too little sunshine... It's hard enough for human to survive this depressing German winter, I don't want to create anymore tragedy...

    ReplyDelete