Monday, June 04, 2012

Lars & the real girl




昨天跟他一起看了這齣舊笑片,其實笑中帶淚。我好想告訴他,他跟他姐甚至他媽的「神」,其實就好比戲裡的塑膠公仔。但最後我什麼也沒說,就當笑片看完算了,不要帶出這一觸可能會即爆的話題。

P.S. 六月四日,神推鬼擁的,我竟天真的跟他談起他一家的「神」。最後,當然像跟牆說話一樣,得來的,除了他一向的堅定不移外,就是我的一汪眼淚。我本來天真的以為,我用四年時間,終於讓他明白了他的那些恐懼,都不過是病的徵狀,現在,有了基礎,或許再多說一點,他會比從前容易吸收?結果,我發現,我再沒有那種毅力了,一說,只讓聽者不悅,更讓自己心灰,灰得有一秒,我再次懷疑自己為何要過著這樣的生活。

所以,算了算了,一切保持原狀,他要繼續擁著那個讓他生不如死的「神」,我管不了。我只能當個平凡的妻子,把起居照料好,希望有一天,他會如 Lars 一樣向自己宣布,那個「神」走了﹗

1 comment:

  1. When it comes to something like faith, no amount of common sense or ordinary thoughts can top over it. Take heart Holly. At best, we can do, is to take good care of ourselves and choose what's suitable for us.
    Btw, the name "Lars" reminds me of a German guy I met five years ago. He travelled often with his dog, named Pras. I think Lars and Pras is just a cool name for a book about a man traveling with his dog.

    ReplyDelete