Tuesday, September 26, 2006


Ravens and Sky, Karlsruhe, Sept. 2006

昨天晚上做了個夢,夢見自己跟 Phil 一起坐在一桌人的面前,沒有半個熟悉的面孔,大概都是 Phil 的朋友。眾人不停的問我們是怎麼相識的,Phil 試著把我們的故事說出來,但說得不精彩,於是由我從頭說起。從頭,就是從分手說起,說起那段六年的感情,我發現我再也說不下去,努力的要把淚水吞回,但最後還是哭了起來,之後便醒了過來‥‥

原來,我並不如想像中的大方,原來,我還需要時間復原‥‥

Phil 先前也做了個奇怪的夢,夢見自己在紫禁城裡,觀看著一群孩子踢足球,孩子們邀他一起玩,他踢了兩下,便被中國皇帝喊了進殿裡,Phil 跟中國皇帝說,他要跟我在一起,中國皇帝卻問他,"你知道共產主義是什麼嗎?" Phil 想了很久,沒法想出共產主義的含意,於是跟中國皇帝說,其實自己是個很簡單的人,比如說,孩提時代追逐滾動的輪胎可以樂半天,現在他仍覺得那就是快樂的源頭,中國皇帝滿意的請了他出去,之後他醒了過來,發現夢裡的中國皇帝原來是教宗‥‥

夢,像心底裡的一面鏡子,真的不可思異‥‥

2 comments:

  1. Oh my God... :[ Are you truly over your ex?? Are you sure Phil is the One and not a rebound??

    C

    ReplyDelete
  2. Don't worry, there's no doubt about Phil. He has given me so much love and respect and most importantly freedom! He is a man of a big heart, my ex simply can't be compared!

    I just feel rather hurt and a bit frustrated, still, after getting back to this home in HK, with everything that reminds me of the heart-breaking past...

    But I will be all right, with Phil and with time.

    ReplyDelete