Tuesday, May 10, 2011

請賜教

為不會看中文的朋友譯了這首我很喜愛的老歌,但總覺得自己譯得不到家,想請前輩賜教賜教﹗



《被遺忘的時光》 The forgotten time

主唱 Sung by︰ 蔡琴 Tsai Chin

是誰在敲打我的窗,
Who's tapping on my window?
是誰在撩動琴弦,
Who's strumming the strings?
那一段被遺忘的時光,
That forgotten time
漸漸的迴昇出我的心坎。
slowly surfaces in my heart again.

是誰在敲打我的窗,
Who's tapping on my window?
是誰在撩動琴弦,
Who's strumming the strings?
記憶中那歡樂的情景,
Those happy memories
慢慢地浮現在我的腦海,
slowly surface to my mind.
那緩緩飄落的小雨,
The sprinkle that gently drizzles down
不停地打在我窗,
is endlessly tapping on my window.
只有那沉默無語的我,
I can't help thinking back
不時地回想過去。
in my wordless silence.

是誰在敲打我的窗,
Who's tapping on my window?
是誰在撩動琴弦,
Who's strumming the strings?
記憶中那歡樂的情景,
Those happy memories
慢慢地浮現在我的腦海。
slowly surface to my mind.

2 comments: