Monday, September 29, 2008

空投補給品

朋友在 MSN 問我,要給我寄些什麼嗎?

若果你可以給我空投補給品的話‥‥

我想要一碗燒鵝瀨粉、
一桶豆腐花、
一斤炒栗子、
一打鹽焗奄春蛋、
兩打茶葉蛋、
幾隻鹽焗雞、
十打麥當當炸雞翼、
可不可以再多寄兩碗燒鵝瀨和一斤义燒、
還有扎扎跳的鮮蝦.....

我想要的還有很多很多,但都寄不了‥‥最想最想要的就係一碗熱騰騰的燒鵝瀨粉,每次走過河邊,看到那些肥美的鴨仔跟天鵝時,我都會跟 Phil 說︰「燒鵝真的很好吃的‥‥你知道嗎?」

4 comments:

  1. hehe i always say the same thing when i see the ducks/mussels/pigeons....
    my husband will give me this head-shaking look and reply: chinese!

    eva lousy ma

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha!!! I thought I was the only one!!!!

    Phil says the same thing as well, plus "I have no eyes to see". (But sometimes he also misses the taste of HK --- even more than I do --- as he only had it twice in his life so far, but they were by far the best food he's ever had!)

    ReplyDelete
  3. 炒栗子可以自己來:

    步驟一: 栗子不用剝皮,加點糖、鹽 (你拾了不少呢)
    步驟二: 用鍚紙包起來,扔進焗爐,170'C度,我估半小時就OK.

    好味!!!!

    ReplyDelete
  4. 吓吓吓?自己來?那麼要用多少糖和鹽?170度焗半小時不怕燒焦嗎?

    好,讓我再去拾多些,做做實驗先﹗謝﹗

    ReplyDelete